KRKONOŠE SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO STŘEDNÍ MORAVA JIŽNÍ MORAVA VYSOČINA VÝCHODNÍ ČECHY ČESKÝ RÁJ ČESKÝ SEVER SEVEROZÁPADNÍ ČECHY ZÁPADOČESKÉ LÁZNĚ PLZEŇSKO ŠUMAVA JIŽNÍ ČECHY PRAHA OKOLÍ PRAHY PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY
PODZVIČÍNSKO
  Dopravní přístupnost
Informační centra
Města a obce
Osobnosti a rodáci
Přírodní zajímavosti
Destinační management
 
Příroda a její ochrana
  Přírodní zajímavosti
Jeskyně a propasti
Vrcholy, hřebeny, sedla
Fauna a flora
Naučné stezky
 
Kultura, zábava, sport
  Kultura a zábava
Sport a relaxace
Zimní sporty
Katalog KUDY Z NUDY
Aktivní dovolená
 
Památky a zajímavosti
  Památky a architektura
Církevní památky
Hrady a zámky
 
Turistika a volný čas
  Agroturistika
Pěší turistika
Cykloturistka
Vodní turistika a sporty
Vinařská turistika
 
Lázeňství
  Lázeňská zařízení
Lázeňské domy a sanatoria
Lázeňská procedura
Přírodní léčivé zdroje
 
Kongresová turistika
  Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
Výstavnictví a propagace
 
Ubytování a stravování
  Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Gastronomické speciality
 
Království perníku

Fortress DOMAŠÍN

Domašín was, in 1548, obtained by Kryštof Skuhrovský of Skuhrov and on Popovice after whose deaths the property was divided between five sons. Domašín was inherited by Smil, who built a Renaissance fortress with two cylindrical bastions opposite the church in approximately 1580. He named the fortress Nový Domašín, New Domašín. The bankrupt estate was purchased in 1601 by Jan Ostrovec of Kralovice, the owner of Vlašim. This meant that the Domašín fortress ceased to be used as an aristocratic seat and was gradually becoming dilapidated. The interior of the fortress had deteriorated by 1665. Later a distillery was established on the ground floor and a flat for the administrator of the estate was built on the first floor. The building was given a new lease of life in 1798 when Vlašim aristocrats (Vilém Auersperg) started a wool manufacturing factory which was supposed to consume wool from three sheep farms belonging to the aristocracy. The manufacturer produced woollen sack-cloth and various stockings. Its main workshop was situated in the original fortress of Domašín. Here the wool was spun, dyed, and given final finishing touches; administrative offices were located here too. The products of the manufacture were usually sold in Bohemia but also exported via the port of Trieste. After 1822 the manufacture was closed down. The fortress was used for purposes of accommodation. During construction work on a new road in 1843 the corner bastion was demolished, and later the other was also removed. Nowadays, there is only the building of the fortress itself with remains of Renaissance graffito decoration hidden under the current plastering

LOKALIZACE


AKTUALIZACE: Václav Pošmurný (TO 03) org. 2, 20.11.2005 v 10:35 hodin
Copyright 1998-2021 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
Regiony a oblasti ČR
  Turistické regiony ČR
Turistické oblasti ČR
 
Vyhledávání
  Vyhledávací centrum
Rejstřík oblasti
Databanka akcí
 
ZPRÁVY A AKTUALITY
  Tiskové zprávy
 
Služby pro turisty
  Informační centra
Průvodcovské služby
Tlumočníci a překladatelé
Bankovní služby
Turistický produkt
 
Kalendář akcí oblasti
  Akce pro děti
Kino, divadlo, výstavy
Folklorní akce a festivaly
Turistické akce
Kalendář kongresů, konferencí
Kalendář veletrhů a výstav
 
Folklor a tradice
  Etnografický region
Etnografický subregion
Folklorní sdružení
Folklorní soubory
Folklorní festivaly
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
 
KLUB ČESKYCH TURISTŮ
  Krajská oblast KČT
Odbor KČT
Turistické odznaky a známky
 
Regionální rozvoj
  Regiony a sdružení
Investiční příležitosti
Průmyslové zóny
Nemovitosti na prodej
Průmyslová výroba
Potravinářská výroba